כמה זמן לוקח לבנות וובינר מכירה מעולה?

וובינר מכירה מעולה לוקח זמן לבנות ולעיתים נדרש יותר מפעם אחת להעביר וובינר כדי להביא אותו לרמת הדיוק המקסימלית שמניעה את הלקוחות לפעולה המדויקת.

וובינר מכירה מעולה כולל 3 חלקים אליהם נתייחס במשך זמן הפיתוח:

חלק ראשון – כל מה שבא לפני הוובינר: הזמנת האנשים, דף הנחיתה שאוסף את הנרשמים, הכנת חומרים שונים שיכינו את הקהל היטב לקראת הוובינר.

חלק שני – הוובינר עצמו: שכולל את המצגת של הוובינר ואת ההעברה שלו

חלק שלישי – כל מה שמגיע אחרי הוובינר: תהליך סגירת המכירה והדד ליין עם ההצעה המיוחדת.

אך כדי להגיע לחלק הראשון ולחלק השלישי נרצה להתמקד קודם כל בהכנת הוובינר עצמו. רק אחרי הכנת הוובינר עצמו נכין את החלקים שמגיעים לפני הוובינר, כלומר את דף הנחיתה ואת ההזמנה לאנשים, כמו גם את הסגירה של המכירה. בואו נתייחס אם כן לבניית מצגת הוובינר ונענה על השאלה כמה זמן לוקח לבנות וובינר מעולה.

מצגת הוובינר כוללת שלושה חלקים ושלוש שאלות שעליהן נרצה לענות:

שאלה ראשונה מי קהל היעד שצפוי להגיע לוובינר? כדי להתאים לו את נושא הוובינר הטוב ביותר

שאלה שניה מהו נושא הוובינר והתוכן הטוב ביותר שנוכל לבחור לוובינר שלנו? זה חייב להיות נושא מרכזי שעונה על כאב של הלקוח או פותר בעיה

שאלה שלישית מהו המוצר שאותו אנו מציעים למכירה? או יותר נכון מהי ההצעה המיוחדת.

שלושת החלקים האלה חייבים להיות קשורים היטב אחד בשני, אם נביא את האנשים מסיבה אחת ואז ניתן להם נושא אחר, אנחנו נאבד אותם ואם לחילופין נביא אותם בגלל תוכן מעולה אבל נציע מוצר שלא יהיה קשור בשום צורה לתוכן אנחנו לא נגיע למטרה שהלקוח ימשיך את התהליך. לכן רוצים לדאוג לכמה דברים לפני שבונים את הוובינר: מי הקהל ומה הוא רוצה, להבין מה המוצר שאותו אנחנו מציעים.

אחרי שעשינו את ההכנה הזו וענינו על השאלות האלה, הבניה עצמה לא לוקחת זמן רב. בין שעתיים לחמש שעות ניתן לבנות את הוובינר עצמו. בדרך כלל מה שלוקח זמן רב יותר הוא מה שמסביב – לדעת למי אני מדברת, מה הקהל שלי מחפש ומה המוצר שאני מציעה –  ככל שנגיע מוכנים יותר לכתיבת המצגת ככה היא תהיה מהירה יותר. 

בואו ניקח דוגמה:

אם אני נטורופתית שעוזרת לאנשים לרדת במשקל: דרך לא נכונה להגיע לבניית המצגת היא בישיבה דרך מצגת עם כל מה שאני יודעת. אולי לקחת הרצאה שפעם עשיתי ואני משכפלת. אין דרך גרועה יותר שלוקחת זמן רב יותר מאיסוף חומרים ישנים ובניה של וובינר דרך זה. לוקח המון זמן ובדרך כלל לא מוביל לתוצאות הנכונות. דרך נכונה להגיע לבניית וובינר מדויקת וגם מהירה יותר היא לענות על שלוש השאלות:

1. מה המוצר שלי? תוכנית לירידה במשקל דרך איזון בלוטת התריס

2. מי הקהל שלי? אנשים שסובלים מבעיה בבלוטת התריס

3. מה נושא הוובינר או התוכן? וכאן נוכל לבחור במספר אפשרויות, חשוב ביותר שהנושא יהיה כמה שיותר בהלימה למוצר שאציע אחר כך, למשל 5 טעויות נפוצות שגורמות לבלוטת התריס שלך לצאת מאיזון ולך לעלות במשקל או – 3 שיטות לאזן את בלוטת התריס ולרדת במשקל במהירות ובקלות, גם אם עד היום לא הצלחת.

ברגע שהנושא של הוובינר ברור הכתיבה עצמה קולחת ומהירה ונוכל לסיים אותה בתוך זמן קצר יחסית. 

לאחר שסיימנו לדייק את המצגת של הוובינר, נפנה לכתיבת דף הנחיתה ומסרי החימום לקהל ומכאן – להעביר אותו מול הקהל. מרגש!

לעיתים, נדרש לעשות עוד שדרוגים ותיקונים בפעם הבאה שנעביר את הוובינר, אך חשוב להדגיש שהמאמץ המרכזי בבניית הוובינר, כמו בכל משפך שיווקי מעולה, הוא מאמץ חד פעמי ואחר כך נדרש תחזוק ושיפור שלו. יש לנו לקוחות שהעבירו וובינרים מאות של פעמים ואכן – מהלך שיווקי מעולה זה מהלך שנרצה לשמור ולחדש את הקהלים אליו. על כן בניית וובינר היא מהלך שאמנם דורש השקעת זמן ראשונית ולעיתים לא קטנה, אך זה מאמץ שעשוי לשרת את העסק שלכם לאורך זמן רב.

מוזמנים לכתוב לנו כל שאלה בנוגע לוובינרים כאן בתגובות ונשמח לענות!

יעל גלזר
על הכותב
יעל גלזר
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *